HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Լենա Նազարյան

Ցուցահանդեսների դերը Հայաստանի ՏՀՏ ոլորտում

Վերջին մի քանի տարիների ընթացքում Հայաստանում տեղեկատվական եւ հաղորդակցական տեխնոլոգիաների (ՏՀՏ) ոլորտի նկատմամբ պետական եւ մասնավոր հատվածի ցուցաբերած հետաքրքրությունն առիթ է դարձել, որպեսզի ՏՀՏ ընկերությունները մասնակցեն ցուցահանդեսների: 

Հայաստանում ՏՀՏ ոլորտի ցուցահանդեսներին մասնակցելու ավանդույթը ձեւավորվել է 1997 թվականից: Սկզբում հայաստանյան կազմակերպությունները մասնակցել են արտասահմանյան միջազգային նշանակություն ունեցող ցուցահանդեսներին, հետո, սկսած 2000 թվականից, ՏՀՏ ցուցահանդեսներ կազմակերպվել են նաեւ Հայաստանում: Այս տարվա հոկտեմբերին անցկացված « DigiTec 2005» ցուցահանդեսին մասնակցեցին ոլորտի 40 ընկերություններ: Սա վկայում է այն մասին, որ ոլորտի ընկերությունները հետաքրքրված են այսօրինակ միջոցառումներին մասնակցությամբ: Երկու-երեք տարի առաջ արդյունաբերական էքսպոներին մասնակցում էին համակարգչային տեխնիկայի վաճառքով զբաղվող ընդամենը մի քանի կազմակերպություն: Այսօր կազմակեպիչները հույս ունեն, որ 2006 թվականին ցուցահանդեսին կմասնակցի հայաստանյան շուկայի 80 տոկոսը: Սակայն այս ցուցահանդեսին չէին մասնակցել այնպիսի հայտնի կազմակերպություններ, ինչպիսիք են «Միգմա», «Վիասֆեր», «Խարտիա» եւ հեռահաղորդակցության ոլորտի ամենաազդեցիկ «ԱրմենՏել» եւ «ՎիվաՍել» ընկերությունները: 

Վերջին 3-4 տարիների ընթացքում ցուցահանդեսները տեղական ընկերությունների համար ընդամենը միջոց էին տեղական եւ դրսի շուկայում ճանաչվելու, ներդրողներ ներգրավելու եւ նոր կապեր հաստատելու համար: Իհարկե, այս ցանկությունը մինչեւ հիմա էլ մնում է ցուցահանդեսներին մասնակցելու եւ առավելագույնս գրավիչ ներկայանալու առաջնահերթ պայմաններից մեկը: Սակայն, գոնե վերջին մեկ տարվա ընթացքում ՏՀՏ ցուցահանդեսներին մասնակից ընկերությունները ոչ միայն փորձում են վաճառել համակարգիչներ, գործընկերներ գտնել կամ կապեր հաստատել, այլեւ ներկայացնում են իրենց արտադրանքը` հայ մասնագետների մշակած համակարգչային ծրագրերը, տեխնիկական հայտնաբերությունները կամ նոր ծառայություններ են առաջարկում: Այսինքն` տեղական ընկերությունները փորձում են աշխատել նաեւ ներքին շուկայի համար:

Թեպետ կան նաեւ կազմակերպություններ, որոնք հայաստանյան էքսպոներին մասնակցում են միայն իրենց գործունեության մասին տեղեկացնելու համար: «Ճիշտն ասած` ցուցահանդեսին մեր ընկերության մասնակցությունը ոչ մի գովազդային կամ շուկայի հետ կապված ծրագրեր չի հետապնդում, քանի որ շուկան գլոբալ է, եւ մեր արտադրանքը 100%-ով արտահանվում է: Բայց մենք մեր պարտքն ենք համարել մասնակցել ցուցահանդեսին եւ ի լուր բոլորի ասել, որ «Սինոփսիսը» մուտք է գործել Հայաստան»-,ասում է «Սինոփսիս Արմենիա» ընկերության գործադիր տնօրեն Հովիկ Մուսայելյանը: 

Տեղական կազմակերպությունները շահագրգռված են մասնակցել հատկապես միջազգային ցուցահանդեսներին: Աշխարհի ամենահեղինակավոր ցուցահանդեսին մասնակցելը հայկական ընկերությունների համար դարձել է ավանդույթ: 

Հայաստանն աշխարհում հայտնի ցուցահանդեսում՝ CeBIT-ում, առաջին անգամ մասնակցել է 1997 թվականին: 2005 թվականին տեղական 12 ընկերություններ CeBIT-ում ներկայացնում էին Հայաստանի ՏՀՏ ոլորտը: «Առաջին խնդիրը եղել եւ մնում է CeBIT-ում մասնակցություների միջոցով ձեւավորել Հայաստանի վարկանիշը որպես ՏՀՏ երկիր: Հայաստանի հեղինակության բարձրացումը հնարավորություն կստեղծի տեղական ընկերությունների համար ավելի հեշտ բանակցել հավանական գործընկերների հետ: Առաջնահերթ խնդիրներից է` ցույց տալ, որ մենք էլ ՏՀՏ ոլորտում որոշակի նվաճումներ ունենք: Երկրորդը` փորձել նոր կապեր եւ ծանոթություններ հաստատել:

Տեղական ընկերությունների համար ցուցահանդես այցելելը կարեւոր է նաեւ նրանով, որ նրանք հնարավորություն են ունենում տարբեր տեխնոլոգիական նորարարությունների եւ մշակումների կողքին համեմատել եւ գնահատել իրենց աշխատանքը, կարողանում են հստակ գիտակցել, թե զարգացվածության որ մակարդակում են գտնվում»,-ասում է Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների Ձեռնարկություների ինկուբատոր հիմնադրամի գլխավոր մասնագետ Նորայր Վարդանյանը: Ընկերությունների տնօրենների խոսքերով` ցուցահանդեսին իրենց պարբերական մասնակցությունը պայմանավորված է համագործակցության մեծ հնարավորություններով: «Այս տարիների ընթացքում շատ գործնական կապեր ենք հաստատել եւ գործընկերներ ձեռք բերել աշխարհի տարբեր երկրներից: Եվ հասկանում ենք, որ մեր մասնակցությունը պետք է շարունակական լինի»,-ասում է «Ալգորիթմ Սերվիս» ընկերության տնօրեն Վլադիմիր Հակոբյանը: 

ԱՄՆ-ի տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ամենամեծ ցուցահանդեսը՝ Comdex-ը, անցկացվում է ամեն տարի նոյեմբեր ամսին Լաս Վեգաս քաղաքում: Հայկական մի քանի ընկերություններ Comdex-ին ներկա են գտնվում արդեն 5 տարի: Մասնակիցների հավաստմամբ` այս ցուցահանդեսը բավականին հետաքրքիր է նրանով, որ մասնակից երկրների կողմից դիտվում է որպես ԱՄՆ-ի տեղեկատվական տեխնոլոգիաների մեծ շուկա, եւ նրանց միջեւ ներքին պայքար է գնում ոլորտի ուշադրությունը գրավելու եւ վերջինիս որպես ներդրող իր երկիր տանելու համար: Այս առումով այսօր Հայաստանը եւս գրավիչ ներկայանալու խնդիր ունի: Այդ գործընթացում շատ կարեւոր է սեփական հնարավորությունները ճիշտ ներկայացնելը: Ընտրության ժամանակ, որպես կանոն, ուշադրության կենտրոնում են լինում մեծ ակտիվություն ցուցաբերած երկրները: Ցուցահանդեսին ԱՊՀ երկրներից ներկա էին միայն Հայաստանը եւ Ռուսաստանը: Comdex-ում Հայաստանի ներկայացուցիչները կոնկրետ պայմանագրեր չեն ունեցել, բայց ձեռք են բերվել հետագա շփման պայմանավորվածություններ: Պայմանագրեր չկնքելը բացատրվում է նրանով, որ ցուցահանդեսի մասնակիցների հիմնական խնդիրը ոչ թե որոշակի ծառայություն գնելն է, այլ տեսնել, թե իրենց ծառայությունն ինչպես կարող են տեղափոխել Հայաստան: 

Արտասահմանյան ցուցահանդեսներին մասնակցած ընկերություններում արդեն գիտեն, որ գործընկեր գտնելն այնքան էլ հեշտ գործ չէ: Նրանք գիտեն, որ համագործակցության առաջարկներ ստանալու համար բավական չէ միայն արտադրանքի կամ ծառայության մասին գովազդային նյութեր տեղադրել տաղավարում: Մանավանդ, որ շուկան բազմազան է, եւ հնարավոր է, որ մարդիկ ուղղակի չկարողանան կողմնորոշվել: Դրա համար ցուցահանդեսի կազմակերպիչները պետք է կարողանան գրավել, գուցե նաեւ զարմացնել: Արտասահմանյան ցուցահանդեսներում տարածված է նաեւ ավելի բարձր պաշտոններ զբաղեցնող մարդկանց նամակով տաղավար հրավիրելը: Եւ ընդհանրապես, արտասահմանում ցուցահանդեսներն ավելի շատ վերածվում են տոների, որոնց ընթացքում կազմակերպվում են շոուներ, ներկայացումներ, տալիս են նվերներ, հյուրասիրում են եւ այլն: 

«Արդեն պատկերացնում ենք, թե ինչպես պետք է ավելի արդյունավետ ներկայացնենք մեզ: Պետք է ունենալ մշտական տաղավար, հստակ տեղեկատվություն Հայաստանի ՏՀՏ ոլորտի եւ ընկերությունների մասին: Աշխատել հնարավորինս շատ մասնակցել այնտեղի կոնֆերանսներին եւ ֆորումներին: Ավելի լայն ու ընդգրկուն քննարկումներ էլ են լինում, որոնց պետք է շատ լուրջ պատրաստվել: Այս տարիների ընթացքում ամեն մի մասնակցող ընկերություն ներկայանալու որոշակի ձեւեր է մշակել իր համար: Ցուցահանդեսում վաճառողն է գնորդին փնտրում: Տեղեկատուների միջոցով գտնում է հարմար համագործակցին, զանգահարում, շատ դեպքերում հրավիրատոմս ուղարկում կամ նամակով խնդրում այցելել իրենց տաղավար: Երբեմն հրավիրում են ընթրիքի, այստեղ արդեն առաջ են գալիս աձնական շփումներն ու կապերը: Շատ կարեւոր է օգտագործել այդ պահը, քանի որ ուրիշ տեղ դժվար կլինի հանդիպել այդ մարդկանց հետ: Այստեղ արդեն պետք է գործի դնել սեփական նախաձեռնությունը եւ հնարամտությունը»,-ասում է Migma ընկերության տնօրեն Գրիգոր Բարսեղյանը: 

Հայաստանի կրթական կամ գիտահետազոտական հաստատությունները երբեւէ չեն մասնակցել միջազգային ցուցահանդեսներին: «Այո, պետք է ասեմ, որ ուրիշ երկրներից, օրինակ` Ռուսաստանից, լինում են տաղավարներ, որտեղ ներկայացված են երկրի գիտական ինստիտուտների աշխատանքները: Հայաստանի կրթական եւ գիտահետազոտական կառույցների մասնակցությունը ցուցահանդեսներում արդարացված կլինի միայն այն դեպքում, եթե նրանք կարողանան ինչ-որ լուրջ մշակումներ կամ աշխատանքներ ներկայացնել: Համենայնդեպս, մեզ դեռ չեն դիմել կոնկրետ մշակած արտադրանքով եւ ցանկություն չեն հայտնել ներգրավվել ցուցահանդեսում մասնակցելու համար»,- ասում է Նորայր Վարդանյանը:յաստանյան ընկերություների տնօրենների հավաստմամբ` միջազգային ցուցահանդեսների ժամանակ համագործակցության եզրեր փնտրող գործարարներին սովորաբար հետեւյալ մի քանի հարցերն են հետաքրքրում` աշխատուժի որակը եւ գինը, երկրում Ինտերնետի եւ հեռահաղորդակցության ծառայությունների որակն ու արժեքը: Կարեւոր է նաեւ, թե ինչ հայտնի ընկերություններ են գործում պետության սահմաններում, ինչպիսին է ՏՀՏ օրենսդրությունը, եւ ինչ առավելություններ են տրված ՏՀՏ ոլորտին:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter